0 Läs mer >>
Ska göra ett försök med att sammanfatta veckan varje Söndagkväll.

Clara var hit och hälsade på, vi lagade supergod skagentoast till lunch och följde med och kollade på när Tom spelade Korpen-fotboll på kvällen. Dom lyckades vinna med 5-1, men för att vara ärlig så såg varken jag eller Clara på matchen:P

Tilian och jag hängt en massa i lekparken tillsammans med andra barn och mammor. Han har blivit en riktig liten väsktjuv och ska i allas väskor/vagnar och kolla vad som finns:P

Ninni Ludde, Decibel och Wilmer var hit och åt riktigt finmiddag med oss. Sen tittade vi på festivalen medans smågrabbarna sprang runt och lekte. Tilian tog ett eget intiativ och pussade Decibel så fint på pannan:)

Vi har vart till Stalands för att hämta våra stolar. Men kan man ha mer otur än vi när de gäller möbler?! Först förra året då Furniture box hade leveranstid på 6 veckor, när väl soffan kom var den i fel färg, så vi fick vänta ännu längre.. Så förra månaden då vi var till EM för o köpa Kökssoffa, köksbord och en sittbänk till hallen.. Sittbänken fick vi med oss hem direkt och de andra skulle ta en vecka att få. TRE veckor går o vi hör av oss.. Då har deras chef slarvat till de så att vi blivit bortglömda... Vi får lite kompesation och en ny leveranstid veckan efter. Då får vi äntligen bordet, men kökssoffan hade blivit skadad så den ville dom inte ge oss. Fick heller inte veta när vi skulle få en ny. Två veckor senare, efter att ha vi ringt igen, stog den äntligen i vårt kök. Efter allt strul ville vi inte gå tillbaka utan tänkte att vi åker till Stalands för o köpa stolar. Två veckor senare, fast de skulle ha tagit en, fick jag ett samtal att de fanns att hämta. Vi åker dit och som tur är så märker Tom att papper gentemot paket inte stämmer. Dom öppnar för o titta efter och de var fel stolar. Så nu får vi veta ännu längre!!
Nästa gång blir de IKEA rakt av, enda stället man kan gå ifrån NÖJD!

Idag på Mors dag fick jag en målarväska av Tilian, med penslar, färger, 2 dukar och palett<3 På eftermiddagen åkte vi til Rålis och hade picknick med Putzi Ole Suzanne och Linn.

Är enligt UL i vecka 33+4 idag. Känner varje dag hur de bökas runt i magen. Kan också höra knäppande ljud ifrån den, hörde likadant ljud med Tilian. Efter lite google sökning har jag förstått att jag är långt ifrån ensam att höra det och att de kan vara bebisens leder som låter. Foglossningen är hemsk. Jag dammsög och torkade golven och i 2 dagar efter kunde jag knappt gå. Kändes som att varenda nerv i svanken låst sig. Har svårt o ta mig upp ur soffa, säng, från mark, golv.. Känner mig som en gammal tant/valross. Blir bara svårare och svårare att sova också för att jag får svårt att andas på rygg pga bebis trycker på lungorna, och när jag glömmer att hålla ihop knäna innan jag ska vända mig så känns de som att främre bäckenbenet ska delas i två. Sammandragningarna har börjat kännas och gör yttepytte lite ont, så de kanske inte dröjer så länge till..
Men samtidigt som jag längtar tills det är över och efter bebis, så känns det lite sorgligt att det är den sista graviditeten. Jag kommer sakna det mysiga med magen, att känna bebishicka och sparkar<3
O vem vet, förlossningen kanske startar på det första riktiga beräknade datumet, precis som Tilians gjorde. UL är alltid +/-2 veckor. De skulle isf betyda att jag är i vecka 34+6 idag.

21-27 Maj

0 Läs mer >>
Det mesta var bokat och klart för att resa till Egypten, det var när jag skulle leta upp ett vaccinations center som problemet dök upp. Gravida avråds från att vaccinera sig med Twinrix. De finns andra alternativ som ger ett visst skydd, men jag ville ha ett komplett. Egypten är trots allt ett rätt så smutsigt land, de märker man t.ex när man hållit i deras sedlar.. De känns lätt fuktiga och har som ett lager av väldigt fin kornig sand..

Kanske var lika bra ändå.. Anledningen till att jag ville åka dit var för att Tom också skulle få uppleva de rika fisklivet. De är helt otroligt vad med färgglada och lustiga fiskar de finns! Men vi får skjuta på de ett tag så kan även våra barn få uppleva det :)

De blev en resa till Gran Canaria och barnvänliga Puerto de Mogan istället. Avresan var samma dag, lika lång flygtid och det var lika varmt, så de gjorde ingenting:)

Flygresan dit gick bra. När vi lyfte läste jag en bok för Tilian, sen fick han rita, leka med sångpåsen, mumsa på russin och smarties + att han sov 2 timmar. Kan skriva om hemresan direkt och den var lite gnälligare. Han var inte lika road av det vi hade med oss utan ville hellre leka med vår sätesgranne som var så gullig att hon gick runt i gångarna med honom, snäll:)

Vi bodde på Cordial Mogan Valle, ett lägenhetshotell där alla gäster är antingen barnfamiljer eller pensionärer. Vi köpte till halvpension (frukost+middag) så vi spenderade en del tid på hotellets resturang. Tilian älskade det! Personalen är såå otroligt bra med barn! De gullas, kittlas, leks tittut, bärs upp, grimaseras o ungarna älskar det! Betyg på hotellmaten beror helt på vad man äter.. Fisken är himmelsk, det märks att de är en fiskeby. Resten var ok, men de friterade ville man hålla sig ifrån..

Ute på hotellområdet charmade Tilian varenda tant! Ibland kunde vi gå 10 meter innan han vinkade till nästa som stannade och ville prata :)

De blev lite bad i både pool och i havet. Helst ville han vara hos pappa i vattnet för de var mycke roligare, då fick han hoppa och busa. När han va hos mig så sparkade han på som han gjorde på babysimmet, han ville simma ifatt pappa när han motions simmade:)

Vi åkte även till ett par andra orter för att se hur de var där. Bland annat Playa de Amadores och Puerto Rico. Amadores är fint och är en väldigt bra badort med sin vita långgrunda strand. I Puerto Rico arrangeras en del turistattraktioner, bland annat delfinsafari som vi åkte på. Tyvärr sov Tilian sig igenom hela den resan, båten var ju rena vaggan för honom haha!

Allt som allt var resan toppen! Egypten får vänta tills barnen är så pass stora att de kan dyka:)

Semestern till Gran C...

0 Läs mer >>
Men jag börjar med att blogga om här och nu, så kommer ett par highlights senare..

Tilian ligger och sover och jag har precis googlat bilder på bebisar i vecka 32. Kan inte tiden gå liiite fortare? Längtar så efter lilla bebis. I helgen var Linn o Thomas här och tittade på hockeyn. Linn hittade ett jättepassande pojknamn, så nu har vi två namn redo, men de är hemliga:)

Jobbade sista dagen igår. Vill såklart jobba mer men kroppen säger ifrån. Haft foglossning sen runt vecka 20 och den är värre än förra graviditeten. Vissa dagar kan jag knappt gå eller sitta normalt och varje natt är en plåga när man ska vända på sig:( Men, jag är jätteglad att jag fått jobba och lärt känna alla nya tjejer som börjat, de är ett härligt gäng:)